USPJEŠNO REALIZIRANA AKREDITACIJA ZA 116 000 – POZVNI BROJ ZA NESTALU DJECU

Centar za nestalu i zlostavljanu djecu dobio akreditaciju 116 000
Čast nam je i zadovoljstvo Vas obavijestiti da je Centar za nestalu i zlostavljanu djecu uspješno realizirao i ostvario akreditaciju za Europski harmonizirani broj za nestalu djecu 116 000 koji je podrazumjevao standardizaciju i formalizaciju procedura rada na osnovi kvalitete rada.
Od sredine svibnja 2013. godine Centar za nestalu i zlostavljanu djecu održava i vodi, prvi i jedini u Hrvatskoj, Nacionalni telefon za nestalu djecu 116 000 u cilju brže i učinkovitije potrage za nestalom djecom.
Otvaranjem linije 116 000 u Osijeku koja je dostupna 24 sata dnevno, Republika Hrvatska se pridružila kao 23. HOTLINE za nestalu djecu u okviru Europske Unije gdje je ovaj oblik pomoći roditeljima/skrbnicima i samom nestalom djetetu već dostupan. Osnovne usluge koje se pružaju putem 116000 europskog telefonskog broja za nestalu djecu su primanje prijave o nestanku djeteta, prosljeđivanje prijave policiji, pružanje podrške roditeljima/skrbnicima nestalog djeteta, kao i pružanje dodatne podrške policiji u istrazi te alarmiranje svim medija radi bržeg protoka informacija (dojava) o nestalom djetetu. U obavljanju ovih usluga, Centar za nestalu i zlostavljanu djecu surađuje s policijom i drugim organizacijama koje se bave nestalom djecom.
Iz navedenog se može zaključiti da je pristup ovakvoj usluzi iznimno važan, ne samo u lokalnoj i nacionalnoj zajednici, nego diljem Europe. Putem 116 000 broja zaprimaju se prijave i informacije o nestanku djeteta te prosljeđuju policiji i nadležnim institucijama, ostvaruje se suradnja sa svim relevantnim nacionalnim i međunarodnim organizacijama i institucijama s ciljem što bržeg pronalaska nestale osobe te se pružaju besplatna emocionalna, psihološka, socijalna, pravna i administrativna pomoć i podrška nestaloj osobi/djetetu i njegovoj obitelji. Uz sve navedeno, djeca se također mogu informirati o svojim pravima putem 116000 broja budući da Centar u svom stručnom timu ima, između ostalog, i pravnog savjetnika, socijalnog pedagoga te psihologe.
Akreditacijski proces pokrenut je od strane međunarodne krovne organizacije Missing Children Europe koja okuplja sve zemlje članice Europske Unije koje vode 116 000 Nacionalni telefonski broj za nestalu djecu. Tako je u rujnu 2015. godine u Bruxellesu, Belgiji organiziran sastanak svih predstavnika organizacija koje vode navedenu telefonsku liniju kako bi se predstavio akreditacijski proces i dogovorio način evaluacije rada 116 000 telefonske linije za nestalu djecu. Od listopada do prosinca 2015. godine sve organizacije morale su ispuniti akreditacijski dokument u kojem su objasnile način i organizaciju rada 116 000 telefonskog broja u okviru 7 unaprijed definiranih područja i priložiti dokaze o svemu navedenom. U ožujku 2016. godine Centar za nestalu i zlostavljanu djecu posjetio je nezavisni vanjski stručnjak, imenovan od strane Missing Children Europe, koji je proveo evaluaciju rada, pregledao dokumentaciju i obavio razgovor sa stručnim djelatnicima nakon čega je podnio izvještaj Missing Children Europe, a na temelju kojeg je Centar ostvario akreditaciju, odnosno dobio potvrdu o kvalitetnom, standardiziranom i stručnom vođenju Nacionalnog 116 000 telefonskog broja za nestalu djecu.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *