O 116000 broju

Centar ima dugogodišnje iskustvo u zaštiti prava djece kroz inovativne projekte i kroz članstvo u međunarodnim organizacijama (INHOPE, INSAFE, Missing Children Europe). Sredinom svibnja 2013. otvorili smo prvi i jedini u Hrvatskoj Nacionalni telefon za nestalu djecu (Harmonizirani europski kratki kod 116000 – usluge sa posebnom socijalnom osjetljivosti).Time se RH pridružila kao 23. zemlja Europske unije gdje je ovaj oblik pomoći roditeljima i samom nestalom djetetu već dostupan. Iz navedenog se može zaključiti da je pristup ovakvoj usluzi iznimno važan, ne samo u lokalnoj i nacionalnoj zajednici, nego diljem Europe.

Usluge i aktivnosti u okviru 116 000 Nacionalnog telefonskog broja za nestalu djecu

Besplatna telefonska linija 116000 dostupna je 24 sata dnevno, svaki dan. Ukratko, putem ove usluge zaprimaju se prijave i informacije o nestanku djeteta te prosljeđuju  policiji i nadležnim institucijama, ostvaruje se suradnja sa svim relevantnim nacionalnim i međunarodnim organizacijama i institucijama s ciljem što bržeg pronalaska nestale osobe te se pružaju besplatna emocionalna, psihološka, socijalna, pravna i administrativna pomoć i podrška nestalom djetetu i njegovoj obitelji.

Centar u svom stručnom timu ima, između ostalog i socijalnog pedagoga te psihologe. S obzirom na navedeno, programsko područje vezano uz rad s nestalom djecom od iznimne je važnosti i utjecaja za društvenu zajednicu i bavi se fenomenom koji je prepoznat kao važan problem na nacionalnoj i međunarodnoj razini. Osnovni cilj ovog programskog područja jest doprinijeti smanjenju pojave nestanaka djece, odnosno maloljetnih osoba u Republici Hrvatskoj te doprinijeti efikasnijem pronalasku djeteta u slučaju nestanka. Specifični ciljevi programskog područja su 1. Prevenirati (smanjiti pojavnost) nestanaka i bjegova djece iz obiteljskog okruženja i iz odgojnih institucija; 2. Podizanje svijesti i senzibiliziranje javnosti o problematici nestale djece, trgovine djecom i drugim situacijama u kojima se krše dječja prava; 3. Uspostavljanje i održavanje suradnje između organizacija civilnog društva i javnih institucija kako bi se multidisciplinarno pristupilo rješavanju ovog problema.

U okviru projekta “116 000 Hotline for Missing Children Croatia”, a u suradnji s predstavnicima relevantnih institucija i organizacija izradili smo Prijedlog Protokola o postupanju u slučaju nestanka djece koji daje pregled obveza i odgovornosti svih dionika, a koji će biti dostavljen nadležnim Ministarstvima te će im biti omogućeno da isti preuzmu kao službenu proceduru o postupanju u slučaju nestanka djece. Navedeni prijedlog Protokola koriste i svi stručni djelatnici Nacionalnog telefonskog broja za nestalu djecu prilikom zaprimanja telefonskih poziva u okviru 116 000 telefonske linije za nestalu djecu.

Prijedlog_Protokola_o_postupanju_u_slučaju_nestanka_djeteta